پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228477
کدام وزرا در دولت دوازدهم نمي مانند؟/ خداحافظي ظريف، قاضي‌زاده هاشمي و طيب‌نيا/ احتمال رئيس دفتري واعظي
تاریخ انتشار : 1396/05/07 10:47:32
نمایش : 1572
برخي از وزرا در خصوص عدم تمايلشان براي همکاري با دولت دوازدهم اظهارنظر کرده اند که در بين آن‌ها ديدن نام‌هايي مانند محمد جواد ظريف وزير امور خارجه و سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت موجب تعجب مردم، مسئولان و رسانه‌ها شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها مهم‌ترين دغدغه رئيس جمهوري، مشاورانش، نمايندگان مجلس، مردم و رسانه‌ها تشکيل کابينه دولت دوازدهم شده است و در ميان همه سوالاتي که در خصوص وزرا دولت دوازدهم مطرح است، اين سوال هم پرسيده مي‌شود که کدام يک از وزراي دولت يازدهم در دولت دوازدهم حضور خواهند داشت، کدام يک توسط دولت کنار گذاشته مي‌شوند و چه کساني حاضر به حضور در کابينه دولت دوازدهم نيستند.

پاسخ به اين سوال که کدام يک از وزرا توسط دولت کنار گذاشته مي‌شوند پس از معرفي ليست وزراي پيشنهادي به مجلس مشخص مي‌شود اما برخي از وزرا خود در خصوص عدم تمايلشان براي همکاري با دولت دوازدهم اظهارنظر کرده اند که در بين آن‌ها ديدن نام‌هايي مانند محمد جواد ظريف وزير امور خارجه و سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت موجب تعجب مردم، مسئولان و رسانه‌ها شده است.

در ادامه به بازخواني اظهارات وزيراني که تاکنون اعلام کرده‌اند در دولت دوازدهم حضور نخواهند داشت مي‌پردازيم.

 

ظريف: ترجيح مي‌دهم پيشنهاد وزارت‌خارجه به فرد ديگري داده شود/ با اکراه وزارت خارجه را پذيرفتم

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري، در گفتوگو با خبرگزاري ايسنا، در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه "اگر در انتخابات پيش رو آقاي روحاني بار ديگر رئيس جمهور شود و به شما پيشنهاد کنند مسئوليت وزارت خارجه را مجدد بر عهده بگيريد، آيا شما اين پيشنهاد را قبول مي کنيد؟" گفت: من ترجيح مي‌دهم که اين پيشنهاد به فرد ديگري شود.

وي در همين راستا ادامه داد: فکر مي کنم که در حال حاضر زود است راجع به اين موضوع صحبت کنيم، ولي اگر آقاي روحاني چنين پيشنهادي را مطرح کنند، حتما بر اساس اينکه توان لازم براي انجام اين وظيفه را دارم يا نه، موضوع را مورد بررسي قرار مي‌دهم.

وزير امور خارجه در گفتوگو با سالنامه 95 روزنامه شرق هم در خصوص حضورش در دولت دوازدهم گفته بود: من در اين دولت هم با اکراه اين مسئوليت را پذيرفتم؛ ولي معمول من نيست که پيش بيني کنم؛ بنابراين صبر مي کنيم ببينيم که تا آن موقع زنده هستيم يا نه. معمولا گران فروشي نمي کنم، اما هر زمان که احساس کنم در ادامه کار نمي توانم خدمت کنم، خودم عذر خودم را خواهم خواست.

ظريف همچنين در گفتوگويي با خبرگزاري صدا و سيما که تيرماه سال جاري در پاريس انجام شد، در خصوص حضورش در کابينه گفت: من بعيد مي دانم که هنوز دکتر روحاني وارد اين مرحله از کار شده باشد و بايد صبر کنيم که رئيس جمهور تصميم بگيرد.

وي در پاسخ به اينکه خودتان نظرتان چيست و آيا مي خواهيد از دولت خارج شويد ؟ افزود: من حتما تا وقتي رئيس جمهور تصميم نگيرد، اظهار نظري نمي کنم.

 

طيب‌نيا: در دولت بعدي نخواهم ماند، بمانم که چه؟

علي طيبنيا را ميتوان جز اولين کساني بود که با دولت دوازدهم خداحافظي کردند، وي در گفتوگويي با روزنامه شرق گفت: در دولت بعدي نخواهم ماند. امکان ندارد. بمانم که چه؟ مي‌روم دانشگاه درسم را مي‌دهم، انتقادم را مي‌کنم، کارهاي پژوهشي‌ام را پيش مي‌گيرم، حقوقم هم بيشتر است، فحش هم کمتر مي‌خورم.

 

قاضيزاده هاشمي: به صحبتهايم پايبندم، وزير نميشوم

وزير بهداشت جزو آن دسته وزرايي است که در ابتدا گفت نميآيم و بعدا هم روي حرف خود ايستاد و آن را تکرار کرد اما در حاشيه جلسه هيئت دولت براي حضورش دردولت دوازدهم شرط و شروط گذاشت.

وزير بهداشت در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه در دولت دوازدهم در صورتيکه حتي آقاي روحاني رئيس جمهور باقي بماند شما وزير بهداشت خواهيد بود، عنوان کرد: بنده هميشه پايبند به صحبت‌هايم هستم.

هاشمي در پاسخ به اين پرسش که اين به معناي آن است که ديگر وزير بهداشت دولت دوازدهم نخواهيد بود، اين مسئله را تاييد کرد و افزود: البته تمام کارها و برنامه‌هاي طرح تحول سلامت را به طور کامل انجام خواهيم داد و اين وزارت را به وزير بعدي مي‌سپارم

البته قاضيزاده هاشمي چندي پيش در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران براي حضور در دولت دوازدهم شرط و شروط گذاشت و گفت: اگر بخواهم صادقانه بگويم، اينطور نمي‌شود کار کرد. قرار نيست که ما زندگي‌مان و امورات شخصي خودمان را بگذاريم و به وسط ميدان بياييم و  4 سال صادقانه براي کشور، مردم و انقلاب کار کنيم، در عين حال کتک هم بخوريم، من اين مدلي در کشور کار نمي‌کنم.

 

واعظي: در دولت دوازدهم وزير ارتباطات نيستم

محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حضورش در کابينه دولت دوازدهم، گفت: ديگر در دولت دوازدهم وزير ارتباطات نخواهم بود.

وي افزود: صحبت‌هايي درباره رياست دفتر رئيس‌جمهور با من شده، اما اجازه دهيد دکتر روحاني در اين باره تصميم بگيرند.

 

پاسخ مبهم نهاونديان

در حالي که واعظي از صحبتهاي انجام شده با وي در خصوص رياست دفتر رئيس جمهوري خبر ميدهد، نهاونديان در پاسخ به سوالي در خصوص حضور در دولت دوازدهم به خبرنگاران پاسخ مبهمي ميدهد ميگويد: موفق باشيد!

 

نعمت‌زاده: در کابينه دوازدهم وزير نخواهم بود

نعمت‌زاده يکي از همان وزرايي است که اصلاح‌طلبان انتقاد جدي نسبت به عملکرد وي دارند و همانطور پيش‌تر خوانديد برخي فعالان سياسي اصلاح‌طلب سطح انتقادها از او را از جلسات خصوصي به رسانه‌ها کشانده‌اند و اين در حالي است که وزير 72 ساله دولت يازدهم، اعلام کرده است که در دولت دوازدهم وزير نخواهد بود.

محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال حضورش در کابينه دوازدهم اظهار کرد: اگر منظور از حضور در کابينه، بودن در وزارتخانه است که ان‌شاءالله وزير نخواهيم بود؛ چرا که در خواستمان اين است که کارها قدري سبک تر شود.

 

علوي: نمي‌دانم فردا زنده هستم يا نه

حجت الاسلام سيد محمود علوي وزير اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار دانا؛ در پاسخ به سوالي در خصوص حضورش در دولت دوازدهم اظهار داشت: من نمي دانم فردا زنده هستم يا نه.

اين در حالي است که علوي چندي پيش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که يک سرباز است، سرباز هميشه آماده خدمت است و آماده است تا او را به کار بگيرند.

 

البته در عالم سياست‌، نظرات سياستمداران هر از چندگاهي تغيير مي‌کند و بعيد نيست پس از انتشار ليست وزراي پيشنهادي توسط حسن روحاني، اسامي کساني که تا کنون اعلام کرده‌اند در کابينه دوازدهم حضور نخواهند داشت در بين وزراي پيشنهادي باشد و آن‌ها که براي حضور اعلام آمادگي کرده‌اند جزو افرادي باشند که از کابينه کنار گذاشته مي‌شوند.

از طرفي اعضاي فراکسيون اميد که جزو حاميان دولت حسن روحاني هستند هم اکثرا تغييرات حداقل 50 درصدي در کابينه را الزامي مي‌دانند و مي‌گويند که اين موضوع را به اطلاع روحاني رسانده‌اند.

دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html